Wysłany: Pon 10:23, 14 Kwi 2008
Temat postu: [postać] Atrybuty i umiejętności
Moja sugestia na temat atrybutów postaci:
Standardowo:
Siła
Zręczność
Szybkość
Wytrzymałość
Inteligencja
Siła woli
Umiejętności/zawody:
Zielarz/Farmer - modyfikatory: int, zr - poza składnikami mikstur dostarcza bawełnę i len krawcowi
Alchemik - mod: int
Zaklinacz - mod: int, sw - nowy zawód, zaklinacz może zaklinać przedmioty wykonane przez kowala, krawca, łuczarz, różdżkarza i garbarza
Krawiec - mod: int, zr - nowy, wyrabia szaty z lnu, bawełny, wełny itp.
Kowal - mod: s, zr, int
Górnik - mod: s, zr
Hutnik (czego w Fae nie było... ewentualnie podpiąć hutnika pod kowala i i dawać za przetapianie expa - żeby się opłacało) - s, w
Drwal - mod: s, zr
Łuczarz - mod: zr, int - wyrób łuków i strzał (kusz też)
Łowczy - mod: s, zr, int - nowe, polowanie na zwierzynę, dostaje z nich mięso i skóry na pancerze skórzane
Garbarz - mod: zr, int - nowe, garbuje skóry zdobyte u łowcy lub hodowcy, wykonuje skórzane pancerze
Różdżkarz - mod: zr, int - nowe, wykonuje różdżki z drewna otrzymanego od drwala
Hodowca - mod: int, s - hodowca może hodować chowańce, ale także hodować bydło itp. dostarcza mięsa i skór
Krótkie objaśnienia: Z racji, że fabularnie i tak, każdy jeden gracz gra w 3 rodzajach zbroi: lekkiej, średniej i ciężkiej, należy wprowadzić rozróżnienie tych zbroi mechanicznie i niektóre klasy nie mogłyby używać danego rodzaju zbroi, np. Mag mógłby chodzić wyłącznie w lekkich: szaty, umagicznione szaty; łucznik, złodziej w lekkich i średnich. itd. itp.
Opisy nowych profesji:
Zaklinacz: to niby należało do zajęć maga w faerunie, nigdy nie pojawiało się jako oddzielna profesja. Dobrze by było opracować odpowiedni zestaw czarów na odpowiednie poziomy, które umożliwiałyby umagicznianie mechaniczne w szerokim zakresie.
Krawiec: magowie tez muszą w czymś chodzić... a w zbrojach raczej nie będą. Kwestia jest taka, że w fae można było kupić szatę ale nie można było jej wykonać. Ta profesja umożliwiłaby wykonanie szaty z materiałów dostarczonych przez zielarza/plantatora.
Łuczarz: Wydzielona profesja ze stolarza. Zajmuje się wykonaniem drewnianych broni dystansowych, strzał, bełtów.
Łowczy: Profesja, której nie obce są lasy. Wyposażony w łuk i miecz wędruje po krainie w poszukiwaniu zwierzyny, mięsiwa i skór. Silnie uzależnione od zdolności walki postaci.
Garbarz: Profesja, która mogłaby wykonywać pancerze średnie, które są używane przez łowców, łuczników, złodziei i tym podobne klasy.
Różdżkarz: Wydzielenie ze stolarza. wykonuje różdżki dla magów.
Algorytmy napiszę z czasem.
Na razie pomysł do dyskusji.