Autor / Wiadomość

[postać] Atrybuty i umiejętności

Skrzymek




Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Gór Dymiących

PostWysłany: Pon 10:23, 14 Kwi 2008     Temat postu: [postać] Atrybuty i umiejętności


Moja sugestia na temat atrybutów postaci:

Standardowo:
Siła
Zręczność
Szybkość
Wytrzymałość
Inteligencja
Siła woli

Umiejętności/zawody:
Zielarz/Farmer - modyfikatory: int, zr - poza składnikami mikstur dostarcza bawełnę i len krawcowi
Alchemik - mod: int
Zaklinacz - mod: int, sw - nowy zawód, zaklinacz może zaklinać przedmioty wykonane przez kowala, krawca, łuczarz, różdżkarza i garbarza
Krawiec - mod: int, zr - nowy, wyrabia szaty z lnu, bawełny, wełny itp.
Kowal - mod: s, zr, int
Górnik - mod: s, zr
Hutnik (czego w Fae nie było... ewentualnie podpiąć hutnika pod kowala i i dawać za przetapianie expa - żeby się opłacało) - s, w
Drwal - mod: s, zr
Łuczarz - mod: zr, int - wyrób łuków i strzał (kusz też)
Łowczy - mod: s, zr, int - nowe, polowanie na zwierzynę, dostaje z nich mięso i skóry na pancerze skórzane
Garbarz - mod: zr, int - nowe, garbuje skóry zdobyte u łowcy lub hodowcy, wykonuje skórzane pancerze
Różdżkarz - mod: zr, int - nowe, wykonuje różdżki z drewna otrzymanego od drwala
Hodowca - mod: int, s - hodowca może hodować chowańce, ale także hodować bydło itp. dostarcza mięsa i skór

Krótkie objaśnienia: Z racji, że fabularnie i tak, każdy jeden gracz gra w 3 rodzajach zbroi: lekkiej, średniej i ciężkiej, należy wprowadzić rozróżnienie tych zbroi mechanicznie i niektóre klasy nie mogłyby używać danego rodzaju zbroi, np. Mag mógłby chodzić wyłącznie w lekkich: szaty, umagicznione szaty; łucznik, złodziej w lekkich i średnich. itd. itp.


Opisy nowych profesji:
Zaklinacz: to niby należało do zajęć maga w faerunie, nigdy nie pojawiało się jako oddzielna profesja. Dobrze by było opracować odpowiedni zestaw czarów na odpowiednie poziomy, które umożliwiałyby umagicznianie mechaniczne w szerokim zakresie.

Krawiec: magowie tez muszą w czymś chodzić... a w zbrojach raczej nie będą. Kwestia jest taka, że w fae można było kupić szatę ale nie można było jej wykonać. Ta profesja umożliwiłaby wykonanie szaty z materiałów dostarczonych przez zielarza/plantatora.

Łuczarz: Wydzielona profesja ze stolarza. Zajmuje się wykonaniem drewnianych broni dystansowych, strzał, bełtów.

Łowczy: Profesja, której nie obce są lasy. Wyposażony w łuk i miecz wędruje po krainie w poszukiwaniu zwierzyny, mięsiwa i skór. Silnie uzależnione od zdolności walki postaci.

Garbarz: Profesja, która mogłaby wykonywać pancerze średnie, które są używane przez łowców, łuczników, złodziei i tym podobne klasy.

Różdżkarz: Wydzielenie ze stolarza. wykonuje różdżki dla magów.

Algorytmy napiszę z czasem.
Na razie pomysł do dyskusji.
Zobacz profil autora
Khelgrin Krwawy




Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Krakowa

PostWysłany: Pon 11:29, 14 Kwi 2008     Temat postu:


Moim zdaniem zbyt wielkie wyspecjalizowanie zawodów.
Można by połączyć w jedno różdżkarza i zaklinacza po prostu w zaklinacza.
Połączenie Kowala i hutnika też byłoby dobrym rozwiązaniem.
Cytat:
ewentualnie podpiąć hutnika pod kowala i i dawać za przetapianie expa - żeby się opłacało
-zdecydowanie byłbym za takim rozwiązaniem.
Wydaje mi sie że tak było by lepiej dla nowych/niedoświadczonych graczy którzy mieliby możliwość tworzenia bardziej różnorodnych postaci.
Zobacz profil autora
Skrzymek




Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Gór Dymiących

PostWysłany: Pon 11:54, 14 Kwi 2008     Temat postu:


Krwawy sam sobie zaprzeczyłeś Wink
Zobacz profil autora
Calimar
Król Cormyru



Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 15:40, 14 Kwi 2008     Temat postu:


A ja właśnie jest za różnorodnością. Niech ta gra nie będzie jakimś klonem Vall a czymś lepszym. Tylko Łuczarz zmieniłbym na Fleczer. Ładniej brzmi a to chyba to samo.
Zobacz profil autora
Skrzymek




Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Gór Dymiących

PostWysłany: Pon 15:51, 14 Kwi 2008     Temat postu:


tyle że Fleczer to chyba spolszczenie angielskiego słowa, ale nie wiem
Zobacz profil autora
Calimar
Król Cormyru



Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 15:52, 14 Kwi 2008     Temat postu:


Ale takie słowa jak Łuczarz przynajmniej wg słownika Mozilli nie ma Very Happy
Zobacz profil autora
Red




Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:03, 14 Kwi 2008     Temat postu:


Ja tu widzę jeszcze pracę łowca głów/najjemnik, po iluś tam mechanicznych zwycięstwach dostaje ileś tam kasy (coś na kształt rybek i strumyku) z tymże u nas też powinny być ograniczone ataki a taki jegomość będzie się wolniej rozwijał niż idący na akademię a nie będzie musiał się aż tak martwić o pieniądze, słowem ułatwimy fabularnie życie graczom, co myślicie?
Zobacz profil autora
Calimar
Król Cormyru



Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:09, 14 Kwi 2008     Temat postu:


Jak to fabularnie? Sam pomysł jest wart przemyślenia, a jakie byłby minusy takiego zawodu?
Zobacz profil autora
Red




Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:51, 14 Kwi 2008     Temat postu:


Fabularnie postać mogłaby się chwalić 1/50 swoich trofeów, najbardziej wzięty łowca zyska za głowy najwięcej szmalu, myślałem tu głównie o mechanice, ilość graczy pokonanych przez jakiegoś gracza odzwierciedlałaby ilość kasy jaką za to zarobił, czyli tylu ilu pokona tyle kasy dostanie. Coś na kształt zarabiania statystykami za które wszak i tak trzeba sporo płacić. Pomysł ma ułatwić mechanicznym graczom życie i wprowadzić jakąś innowację do gier tego typu.
Zobacz profil autora
Calimar
Król Cormyru



Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:56, 14 Kwi 2008     Temat postu:


Odetnijmy ten pomysł całkiem od fabuły to będzie git. Wielkie nie dla łączenia mechaniki z fabułą. Co do pomysłu to jest dość ciekawy ale nie wiem czy nie lepiej byłoby zrobić z tego oddzielnej (pod)klasy. Trza się troszkę zastanowić.
Zobacz profil autora
Skrzymek




Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Gór Dymiących

PostWysłany: Pon 21:51, 14 Kwi 2008     Temat postu:


Red ja na twój pomysł zupełnie na nie... bo tutaj profesje są wyłącznie w temacie wytwórczym... takie profesje można odgrywać fabularnie i mogą być takie patenty odgrywane bez problemu. Wink
Zobacz profil autora
Calimar
Król Cormyru



Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 22:02, 14 Kwi 2008     Temat postu:


Można by z tego zrobić podklasę na przykład łotrzyka. Ale o tym gdzie indziej i później. Wracajmy do tematu.
Zobacz profil autora
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)


 


Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach