Autor / Wiadomość

[postac] Klasy

Calimar
Król Cormyru



Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 18:25, 23 Kwi 2008     Temat postu: [postac] Klasy


No i przyszedł czas na klasy:

Wojownik:
Szernierz
Ciężkozbrojny
Strzelec
Barbarzyńca
Łowca

Mag:
Czarodziej
Kapłan
Druid
Czarownik
Zaklinacz (zawód)
Alchemik (zawód)
Różdżkarz (zawód)

Łotrzyk:
Złodziej
Skrytobójca

Rzmieślnik:
(wybrany zawód)

Tak sobie pomyślałem (ale ja dużo myśle ostatnio Razz ) że skoro Skrzymek zaproponował zawody to może połączyć to z klasami.

W fabularnej karcie postaci widniałaby tylko klasa bez profesji mechanicznej. Profesję fabularną możnaby sobie wybrać i zmieniać (ktoś z książąt lub władców) bez resetu mechanicznego. Profesje mechaniczne dawalyby bonusy które trzeba bedzie rozipisac przy tworzeniu systemu walki.
Zobacz profil autora
Skrzymek




Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Gór Dymiących

PostWysłany: Śro 18:47, 23 Kwi 2008     Temat postu:


A po co umechaniczniać profesje fabularne i zmuszać władców do zmieniania ich?

W fae nikt nie musiał ustawiać profesji fabularnej byleby była w miarę zgodna z mechaniczną. W profilu można było grać kogo się praktycznie chciało.
Zobacz profil autora
Calimar
Król Cormyru



Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 18:54, 23 Kwi 2008     Temat postu:


Chodzi mi o wprowadzenie profesji mechanicznych nie utrudniając życia fabularnym graczom. Różnorodnośc w grze mechanicznej sie przyda.
Zobacz profil autora
Skrzymek




Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Gór Dymiących

PostWysłany: Śro 19:02, 23 Kwi 2008     Temat postu:


Rozróżniaj mechanikę od fabuły.

Dając małą ilość klas mechanicznych poszerzasz możliwości graczy. Dając większy wybór klas ograniczasz.

No chyba, że każdy gracz może odgrywać fabularnie inną postać niż mechanicznie... czemu jestem przeciwny...
Zobacz profil autora
Calimar
Król Cormyru



Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:06, 23 Kwi 2008     Temat postu:


Dając większą ilośc klas mechanicznych ograniczam graczy? Dlaczego? Sama klasa jest taka sama mechanicznie i fabularnie. Mogłyby róznić się jedynie profesję.

[Edit] Bardzo dobrze rozrózniam fabułę i mechanikę.
Zobacz profil autora
Skrzymek




Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Gór Dymiących

PostWysłany: Śro 19:09, 23 Kwi 2008     Temat postu:


Ograniczasz, bo jeżeli przyjmujemy zgodność rasy i klasy postaci odgrywanej mechanicznie i fabularnie to wprowadzając "podklasę" pod wojownika robisz ograniczenie, zawężasz możliwości gracza.
Zobacz profil autora
Calimar
Król Cormyru



Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:11, 23 Kwi 2008     Temat postu:


Ale własnie ta podklasa mogłaby być odmienna w karcie fabularnej i mechanicznej (wg mojej koncepcji), więc w jaki sposób ograczniczam? Nie rozumiem Cię za bardzo.
Zobacz profil autora
Skrzymek




Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Gór Dymiących

PostWysłany: Śro 19:23, 23 Kwi 2008     Temat postu:


Ogranicza, bo:

1. Gracz nie ma dowolności - ustawia sobie mechanicznie i fabularnie podklasę, których to podklas może być więcej znacznie niż zdołasz wymyślić

2. Zawracanie dupy władcom - "Królu chcę zmienić podklasę, możesz mi przestawić na ..."

3. Zawracanie dupy graczom - "Kurwa znów muszę pisać do władcy, żeby coś zmienić..."

4. Wprowadzenie mechanicznych podklas wiąże się z mieszaniem w mechanice dodatkowym.

Nie można zostawić klas sobie, a każdy niech odgrywa sobie co chce? :>
Zobacz profil autora
Calimar
Król Cormyru



Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:31, 23 Kwi 2008     Temat postu:


Ale tu nie ochodzi o odgrywanie tylko o mechanike. Mamy zostawić jedynie klasy te co na vall dodając łowcę?
Zobacz profil autora
Skrzymek




Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Gór Dymiących

PostWysłany: Śro 19:33, 23 Kwi 2008     Temat postu:


Ja bym najwyżej dał podstawowe z DnD, bo dla każdej jest ciut inny rozwój postaci
Zobacz profil autora
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)


 


Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach