Tak sobie pomyślałem (ale ja dużo myśle ostatnio ) że skoro Skrzymek zaproponował zawody to może połączyć to z klasami.
W fabularnej karcie postaci widniałaby tylko klasa bez profesji mechanicznej. Profesję fabularną możnaby sobie wybrać i zmieniać (ktoś z książąt lub władców) bez resetu mechanicznego. Profesje mechaniczne dawalyby bonusy które trzeba bedzie rozipisac przy tworzeniu systemu walki.
Dając większą ilośc klas mechanicznych ograniczam graczy? Dlaczego? Sama klasa jest taka sama mechanicznie i fabularnie. Mogłyby róznić się jedynie profesję.
[Edit] Bardzo dobrze rozrózniam fabułę i mechanikę.
Ograniczasz, bo jeżeli przyjmujemy zgodność rasy i klasy postaci odgrywanej mechanicznie i fabularnie to wprowadzając "podklasę" pod wojownika robisz ograniczenie, zawężasz możliwości gracza.
Ale własnie ta podklasa mogłaby być odmienna w karcie fabularnej i mechanicznej (wg mojej koncepcji), więc w jaki sposób ograczniczam? Nie rozumiem Cię za bardzo.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach