Wysłany: Czw 0:13, 17 Kwi 2008
Temat postu: [przedmioty] Zbroje
Zbroje
Zbroja jest podstawowym składnikiem ekwipunku wojownika, używają ich również łotrzykowie, paladyni i kapłani, zbroję jako takie możemy podzielić na trzy rodzaje:
Lekka:
kaftany (grube ubranie, używano ich też by uniknąć obtarć od zbroi ciężkich i średnich)
Skórznie (wytwarzane poprzez zszycie grubych skór zwierzęcych,)
Brygantyna (kamizelka zrobiona ze skóry, wewnątrz nabijana metalowymi płytkami)
Średnia:
Kolczuga (zbroja z połączonych wielu metalowych ogniw sięgająca od szyi do pasa)
Zbroja łuskowa (pancerz skórzany do którego przyszyto metalowe płytki, elastyczna i zapewniająca lepszą ochronę od kolczugi)
Ciężka:
pełna płytowa(w rzeczywistości dzielona na gotycką [niemiecką] i północnowłoską ale na fae raczej nieistotna sprawa ^^, zbroje te ważyły blisko 30kg, z dalszej odległości były odporne na strzały, jedyną tak na prawdę bronią średniowieczną mogącą zabić takiego wojownika był bełt lub broń miażdżona)
Turniejowa (zbroja przypominająca płytową, posiadająca hak do utrzymywania kopii, główne wyposażenie kawalerii)
Zbroja kryta (babka płytki, skóra miała za zadanie pomagać w utrzymywaniu płyt, stąd nazwa- kryta)
Zbroje przedstawiam w kolejności od najsłabszej do najmocniejszej danych typów
Teraz zbroje lekkie:
Kaftan- bonusy do zręczności, szybkości, brak kar
Skórznia- bonusy do zręczności, szybkości, kara do inteligencji
Brygantyna- bonusy do zręczności, szybkości, brak kar
Średnie:
Kolczuga- bonusy do siły, wytrzymałości, kary do szybkości, siły woli, zręczności
Łuskowa- bonusy do siły, wytrzymałości, kary do siły woli, szybkości
Ciężkie:
Kryta- bonusy do siły, wytrzymałości, kary do inteligencji, siły woli, zręczności
Turniejowa- bonusy siła, wytrzymałość, kary siła woli, zręczność
Płytowa- bonusy do siły wytrzymałości, kary do siły woli, zręczności
Teraz coś dla magów jako że wprowadzamy szaty podzielę je na kilka znanych rodzajów magii będących w faerunie od najsłabszych po najsilniejsze.
Strój druida- minusy do siły bonusy do inteligencji
Szata przemiany- bonusy do siły woli, kary do siły
Szata zaklinacza- bonusy do inteligencji, siły woli, kary do siły, wytrzymałości
Toga nekromanty- bonusy do siły woli, inteligencji, kary do siły wytrzymałości
Toga wywoływań- bonusy do siły woli, inteligencji, kary do siły, wytrzymałości, zręczności
Toga iluzjonisty- bonusy do siły woli, inteligencji, szybkości, kary do siły, wytrzymałości, zręczności
Ludzie. Po to Skrzymek dał zasady żeby ich przestrzegać. Odpowiednio tagujemy i nazywamy temat. --Calimar